En nerv i trång!

Andra gången jag har fått åka upp till Old Town och tandläkarn här på Cypern.

Smärtan försvann inte från första gången, ingen ville höra på mitt gnäll så det var bara att ta tjuren vi hornen och se till att fixa tandvärken!

Jag ringde först hem till min tandläkare i Sverige, tydligen har hon gått under jorden, ingen vet vart hon är. Mina journaler har skickats till "innerstadstandläkarna" istället. Fick prata med en jättesnäll tandhygienist. Hon tyckte riktigt synd om mig och sa att jag absolut skulle ta mig tillbaka för att få bort smärtan.

När jag ringde för att boka tid hos tandläkarn uppe i Old Town, kom hon ihåg mig.
"The swedish girl with the babytooth."

Nu har hon lagt något på en nerv som jag har så ont i, jag hoppas att min vidriga tandvärk nu försvinner och att jag får hjälp när jag kommer hem!

Jag gick hem och på vägen stannade en bil och tutade, det var tandläkarens assistent som undrade om jag ville ha skjuts.

De är så vänliga här på Cypern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0