En senare brunch

Jag och Folkan bestämde att vi skulle ta en riktig brunch till helgen, en sån där som man drar iväg på hemma i Sverige med sina väninnor. Bara det att vi gjorde det en söndag och var både rätt så sega. Fram mot middagstid hoppade vi upp på varsin cykel och styrde ner mot hamnen. Det har redan börjat skymma och då banken krånglar för oss här nere hade vi båda knapert om pengar. 15 euro i kontanter hade jag i plånkan och var inne på att ta ut pengar från mitt svenska kort. Då man bara kan ta ut minst 20 euro på bankomaterna skulle jag föra över så att jag hade åtminstone minst det beloppet på kontot. Jag lyckades föra över så att jag fick 199,56 KR på kontot och kunde ändå inte ta ut. Men det löste sig ändå, vi kompromissade. Beställde in en clubsandwish, en voffla med massor av glass och chokladsås på och till det varsin cola. Och delade upp allt systerligt mellan varandra. Som vanligt massa roligt snack med Folkis, skratt, skämt och allvarligt. Det var ett mysigt avslut på en riktigt bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0