Temporär rotfyllning á la Cypernstile!

Jag har länge gnällt av en tandvärk som jag dragits med i över två veckor.
Tryckt i mig massa huvudvärkstabletter för att minska smärtan.

Dock har jag vaknat på nätterna av att det gör så ont i tanden, ilar som att dricka isvatten hela tiden.
Halva ansiktet blir avdomnat av smärtan och den kryper ner i armen till och med. Detta har gjort att jag varit vaken på nätterna. Varit grinig på dagarna, för att det gör så ont och för att jag är utmattad.

Annica orkade inte höra på mitt gnäll något mer utan drog med mig till tandläkaren på Cypern.
En snäll dam med munskydd mötte oss i väntrummet och vi fick gå in i ett rum som såg precis ut som hemma, med alla verktyg och en stor stol med lampor och vattenkran fäst i stolen.

Hon bad mig gapa stort och började pilla omkring i munnen på mig, tog två kort och sedan stoppade hon in en stor spruta i tandköttet. Plötsligt domnade halva ansiktet av och tungan hängde bara.
Hon började borra och lagade ett större hål i tanden. Annica satt bara och grimaserade och fottade konstant medan jag led.

Tre timmar efter skulle jag hoppa på telefon med ett halvt fungerande ansikte. Jag sluddrade mig igenom samtalen de första två timmarna innan jag fick tillbaka känslen, men med känseln kom också smärtan. Det var en kämpig eftermiddag att jobba.

Hoppas att det ska bli bättre, tandläkaren sa att jag egentligen skulle behöva dra ut tanden men att det kunde vänta tills jag kom hem till Sverige istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0